Historien om et nyt logo

Der er sket en ikke helt ubetydelig ændring hos Too Good To Go. Det er ikke noget der vil ændre, hvordan du bruger appen, men en ændring der har en mere følelsesmæssig betydning for Too Good To Go teamet og det fællesskab, som du er en del af. Fra i dag af har Too Good To Go fået nyt logo!


I løbet af de næste par dage vil appen på iOS enheder fremstå med det nye logo. Og inden for et par uger vil det samme ske for Android enheder. Men der er ingen grund til bekymring - der er ingen ændringer i hvordan appen ellers fungerer.

At følge med udviklingen

Beslutningen om at skifte logoet har været en længere proces. Helt fra starten har vores logo været billedet på vores, forbrugernes og forretningernes fælles mission om at mindske madspild. Vi udviklede et stærkt bånd til logoet, som den mest håndgribelige repræsentation af brandet. Da vores mission voksede til andre lande i Europa var det gode gamle logo den mest synlige del af de fælles ambitioner. Det gamle logo har været med på rejsen siden launch af appen tilbage i 2016 - og det vil vi altid huske og elske logoet for.


Men der skulle ske noget nyt. Too Good To Go er nu et globalt fællesskab bestående af flere millioner medlemmer, som alle gør deres for at mindske madspildet. Så vi har måtte indse, at vores gamle logo ikke rigtigt repræsenterede den forandring og lyse fremtid, som vi sammen kæmper for. Og som hos alle andre tech-virksomheder, så sidder udvikling og nytænkning dybt i vores DNA.


Så et nyt logo er født!


Bæredygtighed, kærlighed og 3-taller

Om sine tanker bag det nye logo fortæller vores kreative spydspids Carl-Emil; “Mit mål var at skabe noget, der ikke bare repræsenterer vores brand, men som også kommunikerer hvad Too Good To Go betyder for medlemmerne af vores fællesskab.”


Han fortsætter: “Vi vidste, at det bedste fra det gamle logo skulle forvandles til noget mere friskt, rent og fleksibelt. Så jeg fokuserede på tre hovedelementer; For det første at skildre vores miljøvenlige natur. At beholde de originale blå-grønne farver, fordi de stadig føles friske og ægte for vores brand. Og sidst, men ikke mindst, at arbejde ud fra en enkelthed, som stadig indrammer brandets personlighed og kerneværdier.”


Logoets udtryk er også skabt ud fra tre centrale symboler - bladet, hjertet og 3-tallet - som har en særlige betydning for Too Good To Go. Carl-Emil forklarer:



“Bladet symboliserer vores stærke ansvarsfølelse og forpligtigelse overfor Jorden, fordi bæredygtighed er grundværdien i Too Good To Go konceptet. Mens hjertet afspejler den rene repræsentation af kærligheden til Jordens ressourcer - og selvfølgelig det fantastiske engagement fra medlemmerne af Too Good To Go-fællesskabet. Man kan ikke forstå missionen om reducering af madspild uden at anerkende kærligheden til ressourcerne, maden og det stykke arbejde der ligger bag."


Og så er der 3-tallet: “Tre er det magiske tal! Stort set alt vi gør, er bundet sammen i en treenighed. Brugerne, forretningerne og os. Måden både brugere, forretninger og miljøet vinder ved at bruge Too Good To Go. Og selvfølgelig vores løfte om at inspirere, styrke og forandre.”


Tadaa!

Dét at introducere et nyt logo er mere end en hurtig makeover for os. Det er en mulighed for bedre at kunne forklare hvad vi laver, opjustere vores mission om mindre madspild og forhåbentligt inspirere flere folk til at blive en del af fællesskabet.


Så i dag - og kun i dag - tillader vi os at pege lige lovligt meget på os selv og vise hvordan Too Good To Go kommer til at se ud fra nu af:







Hvad synes du?

Vi håber selvfølgelig, at du er lige så tosset med det nye logo, som vi er. Og vi er som altid meget interesseret i at høre din mening. Fordi medlemmerne af vores fællesskab betyder alt for os, er vi en smule nervøse for jeres reaktion - men vi er ret sikre på, at vi kan klare det.


Tak!


En masse kærlighed fra dit Too Good To Go Team

Lea Mosegaard

Download appen

Hent Too Good To Go appen og red dit første måltid i dag! Download til iPhone eller til Android.

App StoreGoogle Play