Med ny webshop leverer Too Good To Go overskudsmad til hele landet

2019-03-14 00:00:00

I Too Good To Gos lokaler på Frederiksberg er der alt fra juice, snacks og øl til chokolade og vitaminpiller - med løbende tilføjelser til sortimentet. Varerne kommer fra grossister og storproducenter, som ikke selv har fysiske butikker, hvorfra overskudsvarerne kan sælges. Varerne i butikken på Nyelandsvej er i overskud grundet bl.a. strenge krav til holdbarhedsdatoen, skæve etiketter eller sæsonudsving.

Nu udvides butikken med en webshop, så danskere over hele landet kan være med til at redde overskudsvarer fra producenterne.

Landechef for Too Good To Go Mikkel Fog fortæller om webshoppen:

“Siden åbningen i sommer har vi tydeligt mærket, at efterspørgslen for at åbne flere butikker rundt omkring i landet er stigende. Vi kan få endnu flere danskere med i kampen mod madspild, når vi nu inviterer alle til at redde overskudsmad via vores nye webshop”.

Grøn udbringning

Pakkeemballagen er produceret af genbrugsmateriale og leveringen vil være så bæredygtig som muligt. For med levering til hele landet vil der selvsagt være behov for transport.

Mikkel Fog forklarer: “Vi har sat en leveringsaftale i stand, hvor et firma afhenter vores pakker på deres normale rute og sender dem videre gennem de velkendte leveringspartnere i Danmark. På den måde sørger vi for, at der ikke bliver et unødigt ressourcebrug ved transporten. Derudover anbefaler vi selvfølgelig, at man får leveret sine varer til en pakkeshop, så en transportvogn ikke skal køre ud på privatadresser, og at tilvælge Postnords CO2-neutrale forsendelse.”

Priser og udvalg vil være det samme som i den fysiske butik på Frederiksberg med undtagelse af køle- og frysevarer, som er for ressourcetunge at levere.

Se hele sortimentet i Too Good To Go butikkens webshop:

Fakta

Madspild er et globalt problem og står for 8% af udledningen af drivhusgasser på verdensplan*. Hvis madspild var et land, ville dets CO2 udledning kun være overgået af Kina og USA**.

I Danmark smider vi over 700.000 tons mad ud om året.*** Ifølge Landbrug og Fødevarer opstår madspild gennem hele værdikæden fra jord til bord, dvs. både hos producenter, detailhandel og forbrugere. 19% af det samlede madspild sker efter produktion og inden varerne ender i detailledet.**** Det svarer til 130.000 tons årligt.

Nicoline Rasmussen, Marketingchef, Too Good To Go

Telefon: +45 8177 3718

Website: https://toogoodtogo.dk/da

Webshop: https://shop.toogoodtogo.dk/

Om Too Good To Go

Madspildsappen startede i 2016 og de nu 8 mio. brugere af Too Good To Go har siden da reddet mere end 11 mio. måltider gennem appen og dermed gjort en væsentlig forskel i kampen mod madspild i de 9 europæiske lande, hvor appen er aktiv: Danmark, Norge, Tyskland, England, Frankrig, Belgien, Holland, Schweiz og Spanien. Aktivitet i flere lande er på tegnebrættet og forventes lanceret senere i år.

Webshoppen vil have et bredt sortiment med overskudsvarer fra producenter. Alle varer bliver distribueret fra Too Good To Gos butik på Frederiksberg.

Senest har Too Good To Go dannet en koalition med producenter der vil tilføje “ofte god efter” på varer mærket med “bedst før” for at mindske madspildet yderligere. Læs mere om projektet for bedre datomærkning her: https://toogoodtogo.dk/da/campaign/datomaerkning

Kilder

*FN’s Levnedsmiddel- & Landbrugsorganisation FAO, Food wastage footprint & Climate Change, s. 2

** FN’s Levnedsmiddel- og Landbrugsorganisation FAO, Food wastage footprint: Impacts on natural resources, s. 16