Denmarkchevron-down_icon
  • Austria
  • Belgium
    • Flemish
    • French
  • Canada
    • English
    • French
  • Denmark
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
    • German
    • French
    • Italian
  • The Netherlands
  • United Kingdom
  • United States

Den uofficielle Too Good To Go erfaringsgruppe

I januar 2018 faldt vi her hos Too Good To Go over en Facebook-gruppe, som hed noget med Too Good To Go - men det var ikke en gruppe, vi selv havde lavet. Det var Jessica, en glad Too Good To Go bruger, som syntes der manglede et sted, hvor man kunne dele sine oplevelser og anbefalinger til de forskellige forretninger, der er med i appen. Så hun oprettede en gruppe med det formål.

Fedt initiativ, tænkte vi. Så vi gav hende et kald for at høre lidt mere om tankerne bag gruppen.

“Selve Too Good To Go appen tiltalte mig på flere måder. Jeg var studerende med børn - nu nyuddannet skolelærer - og jeg bor alene, så det er en fed måde at kunne spare lidt penge på. Og så kan man også gøre lidt ekstraordinært - købe sushi for eksempel - for færre penge.”
“Jeg hørte selv om appen via Facebook. Jeg tror det var i en gruppe, som hed noget med “Vi er til for at hjælpe hinanden.”

Derfor er det vel nærliggende, at Jessica nu selv har oprettet en Facebook-gruppe med det formål at hjælpe andre og give gode anbefalinger videre. 


En forbrugerservice for Too Good To Go brugere

Gruppen er oprettet for at kunne hjælpe andre brugere med gode anbefalinger. Men Jessica fortæller, at det også er vigtigt, at de dårlige oplevelser bliver delt. 

“Jeg vil gerne have, at gruppen kan fungere som en slags forbrugerservice brugerne imellem. Så man skal kunne dele både godt og skidt. Jeg synes, det er vigtigt også at dele de dårlige oplevelser, for ellers sker der ingenting. Det er ikke for at hænge nogen ud, men for at oplevelsen kan optimeres for alle parter.” 
“Jeg har ikke lavet nogen regler for, hvad man må skrive i gruppen. Men jeg tænker, at jeg gerne vil lave nogle retningslinjer, så man skal skrive by og postnummer på, hvor man har købt det måltid man deler. På den måde kan gruppen fungere som et opslagsværk, så man kan bruge den, hvis man nu skal besøge en ny by og gerne vil se, hvad der er.” 

“Jeg er aktiv med at svare på folks spørgsmål derinde, men ellers har gruppen egentlig bare levet sit eget liv. Jeg har ikke gjort reklame for den nogen steder, men bare via mund-til-mund kom der omkring 200 medlemmer på de første par uger. Så det bliver spændende at se, hvad der sker,” fortæller Jessica om gruppens fremtid. 

Vi synes, det er super fedt, at der er sådan nogle engagerede brugere derude, og at I hjælper hinanden. Du kan melde dig ind i gruppen her, som nu er vokset til over 600 medlemmer. 

Har du appetit på mere?